3 SEO fouten die elke ondernemer moet zien te voorkomen

//3 SEO fouten die elke ondernemer moet zien te voorkomen

3 SEO fouten die elke ondernemer moet zien te voorkomen

Een van de manieren om je website te laten groeien is om de teksten op je website SEO-proof te schrijven. Als je nog nooit van SEO hebt gehoord dan is de kans groot dat je niet veel bezoekers via Google op je website krijgt. SEO staat namelijk voor Search Engine Optimalization. Door je website strategisch in te richten vergroot je de kans op via Google gevonden te worden.

Dit is een van mijn favoriete manieren om voor mijn interieurblog InteriorTwin nieuwe bezoekers aan te trekken. Van de 20.000 maandelijkse bezoekers komt ongeveer 40 % via Google op de website. Het fijne aan SEO vind ik dat als een artikel eenmaal staat je hier nog nauwelijks iets aan hoeft te doen, in tegenstelling tot social media waar je altijd actief moet blijven. Zo hou je dus veel tijd over voor andere dingen.

Helaas zie ik dat veel ondernemers kansen laten liggen m.b.t. SEO en vaak zelfs fouten maken in hun vindbaarheid. Ik deel de meest gemaakte fouten graag met je, zodat jij deze kan voorkomen.

1. Geen gebruik maken van zoekwoordenonderzoek of dit op een verkeerde manier toepassen

Om in Google gevonden te worden is het belangrijk om een goed zoekwoordenonderzoek te doen. Het is namelijk belangrijk om te weten op welke woorden jouw potentiële klanten zoeken en tegen welke problemen ze aanlopen (en dus online op zoek gaan naar een antwoord). Deze stap wordt vaak overgeslagen of verkeerd toegepast, waardoor je niet in Google zichtbaar bent en dus niet door potentiële klanten gevonden wordt.

Mensen kijken vaak niet verder dan de eerste pagina in Google, waarbij vooral naar de bovenste 3 zoekresultaten gekeken wordt. Je wilt er dan ook alles aan doen om in de top 3 van zoekresultaten te komen. Vaak gaat het hier mis. Ik kom vaak tegen dat ondernemers wel een zoekwoordenonderzoek hebben gedaan, maar zich vooral focussen op een een zoekterm die heel populair is. De concurrentie op dit zoekwoord is heel groot en de kans is klein dat het je lukt om in de top 3 van de zoekresultaten te komen. Je kan je beter concentreren op een minder populair zoekwoord.

Of ondernemers proppen hun tekst zo vol met het zoekwoord om de kans te vergroten om in Google gevonden te worden. Dit werkt echter averechts en je krijgt hier een onleesbare tekst van. Mocht je hier al meer bezoekers door op je website krijgen, dan is de kans klein dat deze bezoeker klant bij je wil worden.

In de online cursus ‘meer bezoekers en klanten met bloggen’ leg ik je uit hoe een goed zoekwoordenonderzoek doet waarmee je wel gevonden wordt in Google en hoe je teksten schrijft waarmee je van je bezoeker wel een klant kan maken.

2. Een trage website

Om gevonden te worden in Google is een snelle website belangrijk. Dit klinkt misschien heel technisch, maar er zijn veel maatregelen die je zelf kan nemen om je website sneller te maken. Hoe je kan controleren hoe snel je website is en welke stappen je kan nemen om je website sneller te maken leg ik uit in de online cursus ‘meer bezoekers en klanten met bloggen’.

3. Google Analytics niet voor de website inzetten

Gebruik jij al Google Analytics voor je website? Google Analytics heeft heel veel waardevolle informatie te bieden, o.a. gebaseerd op je SEO strategie. Ik heb al eerder uitgelegd wat de belangrijkste begrippen in Google Analytics zijn en welke informatie van belang is. Zo kan je bijvoorbeeld kijken via welke platforms de bezoekers op je website komen, maar ook kijken welke pagina’s veel bekeken worden. En ook welke pagina’s juist weinig bekeken worden. Hier kan je waardevolle informatie uithalen. Komt jouw Call to Action wel goed naar voren in jouw best gelezen blogs? Wat voor blogs kan je nog meer schrijven die aansluiten op jouw meest populaire blogs? En kan je redenen bedenken waarom sommige blogs juist niet goed gelezen worden? Kan je hier nog dingen in verbeteren, zodat deze beter gelezen worden?

Met deze tips kan je aan de slag om je website verder te verbeteren. En wil je nu echt goed aan de slag met je website? Neem dan eens een kijkje bij de online cursus ‘meer bezoekers en klanten met bloggen’. In deze cursus wordt in 12 lessen en 2 bonussen uitgelegd hoe je meer bezoekers op je website kan krijgen door Google en Pinterest optimaal in te zetten. Ook wordt er uitgelegd hoe je van deze bezoeker je klant kan maken. Alle uitleg uit deze cursus heb ik succesvol toegepast voor mijn eigen interieurblog InteriorTwin. Met meer dan 20.000 bezoekers per maand is deze blog inmiddels mijn fulltime baan. 

Liefs,

Ilse – InteriorTwin

3 SEO fouten die elke ondernemer moet zien te voorkomen

Meld je nu aan voor de maandelijkse mail met blogtips en ontvang een GRATIS checklist voor het updaten van oude blogposts

* verplichte velden

Je gegevens worden gebruikt voor het versturen van een mail wanneer er een nieuwe blogpost online staat. Je kunt je ten aller tijde uitschrijven. Bekijk voor meer informatie ook de disclaimer en privacy statement.

2019-07-26T13:50:19+02:00

About the Author:

Leave A Comment

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

%d bloggers liken dit: